5 Replies Latest reply on Jan 30, 2015 11:05 PM by Peacekeeper

Thunderbird e McAfee

asca

Salve, sono ormai due anni che uso thunderbird come client di posta, e non si riesce ancora a trovare un modo di far funzionare assieme i due software ? La soluzione proposta dall'assistenza in realtà è una non soluzione, perchè arrestare la scansione in tempo reale durante lo scaricamento della posta non mi sembra sia il massimo !!

Certo l'anno prossimo non sopporterò ancora questo difetto, cambierò antivirus.

• 1. Re: Thunderbird e McAfee
          Peter M

Moved to Consumer > General.

There are known issues with Thunderbird and the only thing to do is to ask Technical Support to escalate the matter to a higher level.

Con Google Translate:
          Ci sono problemi noti con Thunderbird e l'unica cosa da fare è quello di chiedere il supporto tecnico di intensificare la questione ad un livello superiore.

Toronto ▪ Canada
          Volunteer Moderator - Consumer Products
          I CAN'T HELP PRIVATELY - PLEASE POST IN THE FORUMS
          Use Advanced Search To Find Answers

Consumer Technical Support (alter Country @ top right as needed)

Consumer Customer Service (Accounts, Billing, Registration, etc.)
          Anti-Spyware/Malware/Hijacker Tools

• 2. Re: Thunderbird e McAfee
            Peacekeeper
            Hi, I'm two years now that I use Thunderbird as your email client, and you are still unable to find a way to run along the two software? The proposed solution from assistance in reality is not a solution, why stop scanning in real time while downloading mail does not seem to be the best !!

Certainly not take it again next year this flaw, I will change antivirus.

OK several points this issue was fixed in July 2013 and reappeared in December 2013. I have the issue and have supplied McAfee with logs etc many times. At the moment McAfee programmers are working with me to get a fix and they feel they are on track for a fix for part of the issue. There are several threads about this issue throughout the forum. Disabling email attachment scanning works and is a workaround that I use. The Real Time Scanning still protects you when the attachment is opened so it is a useable solution till Mcafee sorts this out. It is not helpful that Thunderbird puts out a new version monthly.

I will try to get the new fix and test it to this end I have emailed the McAfee staffer now.

Google thinks I said

OK diversi punti di questo problema è stato risolto nel luglio 2013 e riapparve nel dicembre 2013. Ho il problema e hanno fornito McAfee con tronchi ecc molte volte. Al momento i programmatori McAfee stanno lavorando con me per ottenere una correzione e si sentono sono sulla buona strada per una correzione per una parte del problema. Ci sono diverse discussioni su questo problema per tutto il forum. Disattivazione scansione degli allegati di posta elettronica funziona ed è una soluzione che uso. Il tempo reale Scanning protegge ancora quando l'allegato viene aperto, quindi è una soluzione utilizzabile fino a Mcafee ordina questo fuori. Non è utile che Thunderbird mette fuori una nuova versione mensile..

Cercherò di ottenere il nuovo fix e testarlo a tal fine ho mandato il membro dello staff di McAfee ora.

• 3. Re: Thunderbird e McAfee
              Peter M

Thanks Peacekeeper, I didn't realize there was a new fix.

Grazie Peacekeeper, io non si rese conto che c'era un nuovo fix.

• 4. Re: Thunderbird e McAfee
                Peacekeeper

Not released as yet or proven as a fix, I have asked that I get it to test it here.

Non rilasciato ancora o dimostrato come una soluzione, ho chiesto che ho capito per testare qui.

• 5. Re: Thunderbird e McAfee
                  Peacekeeper

Fix seems to work Mcafee will release it with a major patch end Quarter 1 (March). I have tested it 7 times on my wife's Win 7 install and it passed all tests. On win 8.1 install testing still underway.

Fix sembra funzionare Mcafee rilascerà con un importante quarto fine patch 1 (marzo). Ho provato 7 volte su Win di mia moglie 7 Installare e superato tutti i test. Su win 8.1 installare test ancora in corso.