2 Replies Latest reply on Aug 18, 2014 2:48 AM by spongetron

SAE 3.5 SP2 always fails with SP1 installation ? WTF ?

4eversr

For english text scroll down.

Hallo,

ich bin gerade dabei den SiteAdvisor Enterprise 3.5 zu testen. Ich habe diesen am letzten Freitag auf meinem System (Windows 7 x64) installiert, über unseren EPO 5.1 Server und das Feature Produktausbringung.

Heute habe ich dann im Update-Log des lokalen Client-Agents gesehen, dass das System versucht Service-Pack 1 für SAE 3.5 zu installieren und daran scheitert. Kein Wunder, denn es ist ja von Anfang an SP2 installiert ?

Daraufhin habe ich SAE 3.5 nochmal komplett deinstalliert und dann von Hand nochmal SAE 3.5 SP2 und das Hotfix 923218 installiert. - Aber der Agent versucht weiterhin SP1 zu installieren... -> Siehe Anhang

Außerdem habe ich momentan das Problem, das mit installiertem IE11 und auch Firefox 30 das surfen mit aktiviertem SAE 3.5 tierisch langsam ist, wenn man beispielsweise www.google.de aufruft dauert es 10 Sekunden bevor die Startseite von Google angezeigt wird.

-------

Hello,

I'm just do some tests with the SiteAdvisor Enterprise 3.5. I have installed it last Friday on my own computer (Windows 7 x64) with the product deployment feature of our EPO 5.1 server.

Today i noticed in the update log of the mcafee agent that the system tries to install Service Pack 1 for SAE 3.5 and fails every time. No wonder, since it's already installed (SAE 3.5 SP2) i guess ?

After that i completely uninstalled SAE 3.5 and then do a manual reinstall of SAE 3.5 SP2 and after that i installed the hotfix 923218. - But the agent continues to try to install SP1 ... -> See attachment.

In addition, I currently have the problem that the web browsing with installed IE11 and Firefox 30 with activated SAE 3.5 is beastly slow if, for example, i got to www.google.de it takes 10 seconds before the Google homepage is displayed.