3 Replies Latest reply on Feb 6, 2012 12:33 PM by neumo

Epo 4.6.1 Installation Problems

neumo

Mi problema en la instalación de la consola, es en el momento de subir los servicios el solo los instala pero no es capas de subirlos para realizar la correcta instalación de la epo.

Ya leí el manual de instalación pero no encuentro una solución a este problema, yo deshabilito las actualizaciones automáticas, el firewall y hasta detengo los servicios del antivirus para ver si algo me esta bloqueando que no pueda instalar bien la epo.

Les agradecería mucho su ayuda con respecto a esto, estoy instalando la consola en 2008 R2 STD

My problem with the installation of the console is up at the time of the services installed but not only is capable of uploading for the correct installation of Epo.

I've read the installation manual but can not find a solution to this problem, I disable automatic updates, firewall and to stop antivirus services to see if something is blocking me you can not install either Epo.

I would greatly appreciate your help in this regard, I am installing the console on 2008 R2 STD

inicio servicios.png

no install.png

• 1. Re: Epo 4.6.1 Installation Problems
          neumo

Unfortunately the error that I have to install the Epo 4.61, did not find enough information to fix it on my own.

I opened a case with McAfee so they help me with this problem, I'll be counting on the solution and that would be failing.

Thank you very much everyone for your help.

• 2. Re: Epo 4.6.1 Installation Problems
            Laszlo G

Hola neumo, yo tuve el mismo problema que tú pero al actualizar una versión de ePO 4.5 con parche 1 al parche 5. El problema es que cascaba a la hora de iniciar el analizador de eventos, siempre hacía un timeout y no se iniciaba.

Tras escalarlo a McAfee se vio que el problema residía en alguna configuración del propio sistema operativo pero había que profundizar más para localizar el origen exacto y no podían asegurar una fecha de resolución por lo que finalmente instalamos ePO en un nuevo servidor y se transfirieron los equipos al nuevo servidor

• 3. Re: Epo 4.6.1 Installation Problems
              neumo

My problem is that the installation used the tomcat port 8005 it is using another application, this port could see orion.log.

while the solution was the installation of Epo let down ending the service of the application that used the port and after completing the installation change the default port used by tomcat.

to change the port can consult the following document https://kc.mcafee.com/corporate/index?page=content&id=KB61018

after that and went back up application services in conflict and everything was working well.

I hope they serve this solution.