cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
aligeek
Level 7

McAfee Drive encryption problème

Bonjour tout le monde,

j'ai un soucis avec McAfee Drive Encrytions que je doit résoudre,

en fait, j'ai les 02 partions disk disque de mon PC (C: Systems et ESmiley Happy qui sont chiffrées avec McAfee Drive Encryption;

j'ai déplacé toute mes données sur la partition D: et j'ai formater la partion C: puis installer windows10,

j'ai installé ensuite McAfee Agent et McAfee Drive Encryption,

malheureusement l’accès à la partition E: ou se retrouve toute mes données est impossible,

message d'erreur:

"E: \ n'est pas accessible, le volume ne contient pas un système de fichier connu"

sachant que le PC est gerer par McAfee EPO, est ce qu'il ya un moyens pour accéder et récupérer mes données sur la partition E:

Je vous remercie d'avance

Ali HAOUCHINE

0 Kudos
2 Replies
Peacekeeper
Level 20

Re: McAfee Drive encryption problème

Google thinks above means If someone can assist this user please do.

"Hello everybody,
I have a worry with McAfee Drive Encryption that I must fix,
In fact, I have the 02 drives disk disk of my PC (C: Systems and E that are encrypted with McAfee Drive Encryption;
I moved all my data to partition D: and I format the partition C: then install windows10,
I then installed McAfee Agent and McAfee Drive Encryption,
Unfortunately access to the partition E: or finds all my data is impossible,
error message:
"E: \ is not accessible, the volume does not contain a known file system"
Knowing that the PC is managed by McAfee EPO, is there is a way to access and recover my data on partition E:
I thank you in advance"

0 Kudos
cyberbm
Level 9

Re: McAfee Drive encryption problème

Bonjour,

If the system is ePO managed, this is what you have to do to re-use the encryption key and access the data on the E drive.

McAfee Corporate KB - How to use the Drive Encryption/Endpoint Encryption for PC Machine key re-use ...

Let us know how this worked for you.

0 Kudos