cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
pixe73
Level 7
Report Inappropriate Content
Message 1 of 5

Überwachungsserver: Der Port 8081 kann nicht überwacht werden

Hallo Community

Wir setzen die ePO 4.6-Konsole ein. VSE 8.8.0.849 und den Agent: 4.6.0.2292.

Auf einem Windows Server 2008R2 gibt mir der McAfee Agent-Monitor die Meldung:

Überwachungsserver: Fehler: Der Port 8081 kann nicht überwacht werden. Stellen Sie sicher, dass dieser TCP/IP-Port geöffnet ist.

Wir haben auf diesem Server eine Software von BlackBerry installiert, die ebenfalls über Port 8081 kommunizert.

Kann mir jemand sagen, was zu tun ist, um diese Fehlermeldung nicht mehr zu erhalten?

Falls ich tatsächlich den Port 8081 öffnen muss. Wo kann ich das tun?

Danke für Eure Hilfe.

Nachricht geändert durch pixe73 on 27.08.12 02:53:41 CDT
4 Replies

Re: Überwachungsserver: Der Port 8081 kann nicht überwacht werden

I would change the listening port for the Blackberry component if possible, because changing the listening port for the McAfee Agent will impact all your clients.

To check if it's really the blackberry component that's causing issue you can run "NETSTAT -AB" and verify if port 8081 is in use, and which process opened the port.

???????????

This sound like another language.  Please, translate to English!

Regards,

Fichael

It's German. He has an error in the agentlog that port 8081 cannot be opened, on a server that's running some blackberry software that uses this same port.

pixe73
Level 7
Report Inappropriate Content
Message 5 of 5

@mischaboender: thanks for your reply and the translation. i am gonna suggest to change the blackberry port.

@fichaelmigg: sorry for the confusion. next time i am going to write in english from the start. ;-)