cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
hpt
Level 7
Report Inappropriate Content
Message 1 of 3

Utebliven leverans

Jump to solution

Jag köpte ”Säker Webb” och ”Wifi-skydd” från Apple Store för flera dagar sedan, men ingen av dessa tilläggstjänster fungerar och jag blir fortfarande då och då tillfrågad om jag vill köpa till dem. Jag får också besked om att något är fel avseende uppkoppling mot er server. 

Om och när jag får tjänsterna inkopplade, kommer ni då att kostnadsfritt förlänga abonnemangen med den tid jag nu går miste om! Om ni inte kan koppla in tjänsterna, hur får jag då tillbaka mina pengar?

HUR KONTAKTAR MAN KUNDSUPPORTEN VIA EMAIL ELLER TELEFON? Det är litet svårt att få reda på vad som är fel med er server via era standardsvar, gamla kunder, webforum mm.    Jag blir dessutom alltid misstänksam mot företag som inte själva kan svara upp mot sina kunder utan hänvisar till andra kunder. Hur vet jag att någon från företaget läser vad jag skriver?

Slutligen, McAfees kundsupport är inte särskilt användarvänlig - och framför allt inte intuitiv; det tog mig en timme att trassla mig fram till ett sätt att skicka denna fråga till företaget och jag vet ännu inte om den kommer fram med tanke på att den ska passera ett filter av gamla kunder, vars svar i det här fallet troligen är helt värdelösa.

För den händelse någon på McAfee läser detta: Vänligen svara mig.

1 Solution

Accepted Solutions
diana_k
Moderator
Moderator
Message 3 of 3

Re: Utebliven leverans

Jump to solution

Hej Peter,

Såvitt jag förstår vill du aktivera McAfee Mobile Security på din mobil enhet.

Vänligen följ nedanstående instruktioner:

1. Tryck på och öppna -appen på enheten.

2. Sök efter McAfee och installera McAfee Mobile Security.

3. När installationen är klar:

a.Öppna McAfee Mobile Security-appen.

b.Titta längts upp till höger på skärmen och klicka på Meny ( tre prickar som ligger där)

c.Ange e-postadressen som du är registrerad hos oss peter.thurell@icloud.com

d.Tryck på Nästa och och följ anvisningarna för att slutföra registreringen.

Om du har andra förfrågningar eller samma problem kvarstår kan du nå oss via vår chatt support: http://service.mcafee.com. OBS! På grund av den senaste COVID-19-pandemin upplever vår supportcenter höga väntetider och man kan nå oss bara via chatt.

Tack för att du kontaktat McAfee Securitys Kundtjänst för McAfee produkter.

Med vänliga hälsningar,
Diana Krumova
McAfee Kundtjänst

View solution in original post

2 Replies

Jump to solution

Hi @hpt 

Vi ber om ursäkt för besväret som orsakats av McAfee-produkten. Vänligen meddela exakt vad som heter och version av McAfee. Vad är det exakta problemet du står inför med McAfee (Med felmeddelande), så att det blir lätt för oss att vägleda dig att felsöka problemet.

diana_k
Moderator
Moderator
Message 3 of 3

Jump to solution

Hej Peter,

Såvitt jag förstår vill du aktivera McAfee Mobile Security på din mobil enhet.

Vänligen följ nedanstående instruktioner:

1. Tryck på och öppna -appen på enheten.

2. Sök efter McAfee och installera McAfee Mobile Security.

3. När installationen är klar:

a.Öppna McAfee Mobile Security-appen.

b.Titta längts upp till höger på skärmen och klicka på Meny ( tre prickar som ligger där)

c.Ange e-postadressen som du är registrerad hos oss peter.thurell@icloud.com

d.Tryck på Nästa och och följ anvisningarna för att slutföra registreringen.

Om du har andra förfrågningar eller samma problem kvarstår kan du nå oss via vår chatt support: http://service.mcafee.com. OBS! På grund av den senaste COVID-19-pandemin upplever vår supportcenter höga väntetider och man kan nå oss bara via chatt.

Tack för att du kontaktat McAfee Securitys Kundtjänst för McAfee produkter.

Med vänliga hälsningar,
Diana Krumova
McAfee Kundtjänst

View solution in original post

How Many Badges Can You Collect?
Ready for a little competition? Members like you are earning badges and unlocking perks for their helpful answers. Are you? Click here to find out.

Community Help Hub

New to the forums or need help finding your way around the forums? There's a whole hub of community resources to help you.

• Find Forum FAQs
  • Learn How to Earn Badges
  • Ask for Help
Go to Community Help

Join the Community

Thousands of customers use the McAfee Community for peer-to-peer and expert product support. Enjoy these benefits with a free membership:

• Get helpful solutions from McAfee experts.
  • Stay connected to product conversations that matter to you.
  • Participate in product groups led by McAfee employees.
Join the Community
Join the Community