cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
Highlighted
Level 7
Report Inappropriate Content
Message 1 of 5

Svensk telefonsupport

Jump to solution

Varför har ni stängt ner ert svenska supportnummer?

Vi får massa samtal från privatpersoner som har frågor om McAfee. Detta för att vi är felaktigt listade på Eniro som McAfee-partner. Faktum är att vi är de enda som dyker upp på Eniro om man söker på McAfee. Vi har ingenting med McAfee att göra sedan över 10 år tillbaka. Vi har heller aldrig jobbat med privatkunder. Vi har bett Eniro plocka bort oss men de är inte behjälpliga. Därför har vi fått hänvisa privatkunder till erat svenska supportnummer. Men nu är det stört omöjligt att komma i kontakt med er.

Mitt första inlägg här t.ex. bara försvann för att jag försökte skriva det utan att vara inloggad. Nu har jag fått registrera mig och skriva om det. Fatta hur jobbigt detta är för er typiske kund som har låg datorvana. Det är ett riktigt underbetyg när ni tar så hutlösa summor (999 kr) för ett enkelt antivirus att ni inte ens kan kosta på er att svara i telefon eller att tillhandahålla ett supportforum som fungerar. Lös problemet. Om du som läser detta inte kan göra något åt saken, se då till att det här får spridning uppåt i er organisation.

1 Solution

Accepted Solutions
Highlighted

Re: Svensk telefonsupport

Jump to solution

Hej @joben ,

supporttelefonnumret syns när du har skapat en serviceförfrågan på service.mcafee.com (som är den officiella supportwebbplatsen för McAfee och den hänvisar dig till den här gruppen här).

Som sagt - vårt stöd är tillgängligt från måndag till fredag, från 9 till 18 så det är långt ifrån "omöjligt" för våra kunder att nå oss. Det finns inget att "fixa" åt det.

Om du vill att ditt nummer ska tas bort från Eniro - kontakta Eniro.

Hälsningar

View solution in original post

4 Replies
Highlighted

Jump to solution

Hej @joben ,

Vårt telefonsupport är igång och kunder kan kontakta oss genom att ringa 08-579 290 04 under ordinarie öppettider. Det är gratis. Du kan hänvisa kunderna för att ringa detta nummer.

Hälsningar

Highlighted
Level 7
Message 3 of 5

Jump to solution

Ni verkar medvetet valt att inte publicerat supportnumret synligt på er hemsida. Är ni ett blufföretag?

Lös problemet.

Vi kan inte hjälpa er att göra ert jobb genom att hänvisa kunder vidare till er utan ersättning.

Återigen, lös problemet! Om inte du kan lösa det, skicka detta vidare till någon som kan.

Tack!

Highlighted

Jump to solution

Hej @joben ,

supporttelefonnumret syns när du har skapat en serviceförfrågan på service.mcafee.com (som är den officiella supportwebbplatsen för McAfee och den hänvisar dig till den här gruppen här).

Som sagt - vårt stöd är tillgängligt från måndag till fredag, från 9 till 18 så det är långt ifrån "omöjligt" för våra kunder att nå oss. Det finns inget att "fixa" åt det.

Om du vill att ditt nummer ska tas bort från Eniro - kontakta Eniro.

Hälsningar

View solution in original post

Highlighted
Level 7
Message 5 of 5

Jump to solution

Jag är medveten om att Eniro-biten inte är ert problem. Men jag vidhåller att det faktiskta problemet som diskuterades inte är löst.

Publicera numret på er hemsida så att det är fullt synligt. Att dölja det bakom ett inlogg duger ej. Det där är ju bara ett sätt för att trötta ut era kunder.

Nu är ni åtminstone medvetna om problemet även om ni väljer att inte se det som ett problem. Det var värt ett försök att försöka förändra saker till det bättre. Tack för mig.

How Many Badges Can You Collect?
Ready for a little competition? Members like you are earning badges and unlocking perks for their helpful answers. Are you? Click here to find out.

Community Help Hub

New to the forums or need help finding your way around the forums? There's a whole hub of community resources to help you.

• Find Forum FAQs
  • Learn How to Earn Badges
  • Ask for Help
Go to Community Help

Join the Community

Thousands of customers use the McAfee Community for peer-to-peer and expert product support. Enjoy these benefits with a free membership:

• Get helpful solutions from McAfee experts.
  • Stay connected to product conversations that matter to you.
  • Participate in product groups led by McAfee employees.
Join the Community
Join the Community