cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

Falha na segurança da McAfee no telemovel

Jump to solution

@

Boas Noites

Como posso eu confiar na aplicação da McAfee para o telemóvel se a mesma não é codificada!!!???

Passo a Explicar.

Ontem instalei a vossa aplicação da McAfee no telemóvel e agora vamos por partes:

1º fiquei contente com a aplicação.

2º gostei da aplicação e respectivos bloqueios ao telemóvel caso se perca o mesmo.

3º aderi e criei as respectivas contas desde mail entre outras seguranças referentes a aplicação.

4º já estava todo inclinado a pagar um ano da aplicação.

MAS....

5º meu primo virou-se para mim e disse vamos testar a ver se isso é mesmo bom se for vou colocar no meu também.

6º a marca do meu telemóvel é oukitel k10 pro um topo de de gama.

7º ele levou o meu telefone e em casa dele após varias tentativas para desblokear a minha chave pessoal de padrão do telemóvel.

ATENÇÃO refiro-me ao codigo de padrão do telemóvel não da aplicação McAfee.

8º após saber o codigo de padrão ele entrou nas aplicações do telefone e desinstalou a aplicação do McAfee.

Agora eu em casa fui ao meu pc para tentar saber onde estava o meu telefone.

1º acedi ao meu email e por ai fui ao vosso sait a fim de localizar o meu telefone.

2º a primeira tentativa de foto foi bem sucedida.

3º a localização também.

4º o bloqueio deu erro pois nesta altura já o meu telefone não tinha a aplicação da McAfee instalada nele.

AGORA vem as minhas perguntas.

Porque raio um assaltante pode aceder a aplicação se esta não tem nada que a impeça de ser acedida !!!!!!! ?????

Não era suposto existir da vossa parte um codigo para colocar antes de aceder-mos a aplicação já existente no telemóvel????

NOTA:

Eu coloquei as respectivas passes na aplicação do telemóvel segui todos os passos da respectiva aplicação.

Mas de nada servem os codigos pois os mesmos não são pedidos antes de entrar ou iniciar a aplicação no telemóvel.

Agora pergunto!

Desta vez foi o meu primo e eu a fazer um teste mas......

Se tivesse sido um roubo mesmo como fazia eu para recuperar o meu telefone de novo!!!!

Quando o meu primo chegou hoje ao pé de mim ao me entregar o telefone disse:

- espera deixa-me tirar o meu cartão Sim do teu telefone esse cartão é meu o teu esta aqui.

na minha conta da McAfee eu não tenho nenhum aviso de trocas de cartão o unico aviso que tenho foi apenas 1 e foi na hora da instalação da aplicação.

aguardo uma resposta a fim de saber se afinal posso ou não continuar a confiar na vossa aplicação

Se SIM então como posso bloquear o acesso á aplicação no telemóvel para terceiros não desinstalarem a aplicação ou aceder a mesma.

Cump.

Francisco Martins

Ps

imaginem que estou de ferias no estrangeiro, roubam-me o telefone, não tenho como aceder a um pc ou net para blokear o meu telefone e quando

finalmente chego a um local para o blokear o mesmo já não dá o ladrão foi mais esperto e certamente colocou um novo cartão e colocou de fabrica

todos os dados do telefone,, Como faço para blokear o meu telefone e recupera-lo????????????

1 Solution

Accepted Solutions

Re: Falha na segurança da McAfee no telemovel

Jump to solution

First I am an English volunteer moderator unpaid and helping here and only moved the post as it was in the wrong area and in moderation (forum bug).

We have been instructed by Mcafee admin to have little or no correspondence with foreign language posts and to leave such to the various language moderators.

I had translated your post and agree not good but had to follow the forum admin instructions all we sometimes do is to post the direct support numbers taken from a foreign mod's post.

I had privately asked that one of two Mcafee techs to comment or pass onto the mobile app developer

Google says I hope

Google diz que espero

Primeiro eu sou um moderador de voluntariado em inglês, não remunerado e ajudando aqui e só movi a postagem como estava na área errada e com moderação (bug do fórum).

Fomos instruídos pelo administrador da Mcafee para ter pouca ou nenhuma correspondência com mensagens de língua estrangeira e deixar isso para os vários moderadores de idiomas.

Eu tinha traduzido sua postagem e concorda que não era bom, mas tinha que seguir as instruções do administrador do fórum, o que às vezes fazemos é publicar os números de suporte direto tirados de uma postagem de modificação estrangeira.

Eu pedi privadamente que um dos dois técnicos da Mcafee comentasse ou passasse para o desenvolvedor de aplicativos para dispositivos móveis

View solution in original post

5 Replies

Jump to solution

Moved to Portuguese forum. Call support ask for mobile security area.

Jump to solution

it's better to put this translated I'm seeing that you are not able to even bother to use google translator here goes then using gogle translator:

in English ==>  who is moderator who does his work and correct what is wrong in this case if this publication is not in the correct place please correct this because I do not have the authorization nor administrative capacities in this forum to move my sms to the correct place thank you

é melhor colocar isto traduzido, estou vendo que você não consegue sequer se dá ao trabalho em usar o google tradutor aqui vai, em seguida, usando o tradutor do Google:

em Portuguese ==> quem for moderador que fassa o seu trabalho e corrija o que estiver mal neste caso se esta publicação não esta no lugar correcto é favor corrigir isso pois eu não tenho autorisação nem capacidades adiministrativas neste forum de mover a minha sms para o lugar correcto obrigado

McAfee security failure on mobile

@

Good night

How can I trust the McAfee application to the phone if it is not encrypted !!! ???

Step to Explain.

Yesterday I installed your McAfee application on the mobile phone and now we go in parts:

1st I was happy with the application.

2nd I liked the application and its locks to the mobile phone in case it is lost.

3rd I joined and created the respective accounts from mail among other securities referring to the application.

4 was already all inclined to pay one year of the application.

BUT....

5th my cousin turned to me and said let's test to see if this is really good if it is going to put on mine too.

6th the brand of my mobile phone is oukitel k10 pro a top of the range.

7th he took my phone and his home after several attempts to unlock my personal key of the mobile phone standard.

ATTENTION I am referring to the default code of the mobile phone, not the McAfee application.

8th after knowing the default code he entered the phone applications and uninstalled the McAfee application.

Now I went home to my pc to try to find out where my phone was.

I went to my email and went to your mailbox to locate my phone.

2nd the first photo attempt was successful.

3rd the location too.

4º the blocking gave error because at this time already my phone did not have the McAfee application installed in it.

NOW come my questions.

Why blitz a burglar can access the application if this has nothing that prevents it from being accessed !!!!!!! ?????

Was not supposed to be a code to put before you access the application already existing on the mobile phone ????

NOTE:

I placed the respective passes in the application of the mobile phone followed all the steps of the respective application.

But codes are not useful since they are not requested before entering or starting the application on the phone.

Now I ask!

This time it was my cousin and I to do a test but ......

If it had been a steal even as I did to retrieve my phone again !!!!

When my cousin came to me today to give me the phone, he said:

- Wait, let me take my card. Yes, from your phone, this card is mine. This is yours.

in my McAfee account I have no notice of card swaps the only warning I have was only 1 and it was at the time of installing the application.

I await a response in order to know whether or not I can continue to rely on your application

If YES then how can I block access to the application in the mobile phone for third parties do not uninstall the application or access it.

Cump.

Francisco Martins

Ps

imagine that I'm on vacation abroad, they steal my phone, I can not access a pc or net to block my phone and when

finally I arrive at a place to block it the same no longer gives the thief was smarter and certainly put a new card and put it from the factory

all the data on the phone, how do I lock my phone and retrieve it ????????????

Jump to solution

First I am an English volunteer moderator unpaid and helping here and only moved the post as it was in the wrong area and in moderation (forum bug).

We have been instructed by Mcafee admin to have little or no correspondence with foreign language posts and to leave such to the various language moderators.

I had translated your post and agree not good but had to follow the forum admin instructions all we sometimes do is to post the direct support numbers taken from a foreign mod's post.

I had privately asked that one of two Mcafee techs to comment or pass onto the mobile app developer

Google says I hope

Google diz que espero

Primeiro eu sou um moderador de voluntariado em inglês, não remunerado e ajudando aqui e só movi a postagem como estava na área errada e com moderação (bug do fórum).

Fomos instruídos pelo administrador da Mcafee para ter pouca ou nenhuma correspondência com mensagens de língua estrangeira e deixar isso para os vários moderadores de idiomas.

Eu tinha traduzido sua postagem e concorda que não era bom, mas tinha que seguir as instruções do administrador do fórum, o que às vezes fazemos é publicar os números de suporte direto tirados de uma postagem de modificação estrangeira.

Eu pedi privadamente que um dos dois técnicos da Mcafee comentasse ou passasse para o desenvolvedor de aplicativos para dispositivos móveis

View solution in original post

Jump to solution

Uma vez que foi movida a minha sms para o local correcto eu posso apagar se quiser todas as minhas sms depois da 1ª e desde já as minhas desculpas pelo sucedido.

Once my sms has been moved to the correct location I can delete it if I want all my sms after the 1st and already my apologies for what happened

Jump to solution

Still there is an issue with accessing by others the issue has been escalated to the mobile European support

Ainda há um problema com o acesso por outros o problema foi escalado para o suporte móvel europeu

How Many Badges Can You Collect?
Ready for a little competition? Members like you are earning badges and unlocking perks for their helpful answers. Are you? Click here to find out.

Community Help Hub

New to the forums or need help finding your way around the forums? There's a whole hub of community resources to help you.

• Find Forum FAQs
  • Learn How to Earn Badges
  • Ask for Help
Go to Community Help

Join the Community

Thousands of customers use the McAfee Community for peer-to-peer and expert product support. Enjoy these benefits with a free membership:

• Get helpful solutions from McAfee experts.
  • Stay connected to product conversations that matter to you.
  • Participate in product groups led by McAfee employees.
Join the Community
Join the Community