cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
M4rtijn
Level 9
Report Inappropriate Content
Message 1 of 24

Waarom heeft McAfee Total Protection meer functies dan McAfee Livesafe?

Jump to solution

Ik heb een jaar gebruik gemaakt van McAfee Livesafe. Afgelopen december ben ik overgestapt naar een andere beveiligingssoftware, maar wil weer terug naar McAfee.
Wat mij opvalt is dat McAfee Livesafe geen App Boost en Web Boost heeft. Dit vind ik erg handige functies. Deze twee functies heb ik in een proef installatie van Total Protection uitgeprobeerd.

Hoezo heeft Livesafe deze twee functies niet?

McAfee Livesafe McAfee Total Protection 

1 Solution

Accepted Solutions

Re: Waarom heeft McAfee Total Protection meer functies dan McAfee Livesafe?

Jump to solution

Het probleem is nu vanmiddag verholpen door een telefonisch contact met de support.

Het bleek inderdaad iets te maken te hebben met de licentie van de HP proefperiode voor McAfee Livesafe. 
Ik moest gebruik maken van de McAfee Subscription Repair Tool om het probleem te verhelpen.

Hierin moest ik de stappen volgen van het programma en vervolgens mijn PC opnieuw opstarten. Hierna was het probleem verholpen

Mijn McAfee venster ziet er nu zo uit:

McAfee verholpen.PNG

View solution in original post

23 Replies
Reliable Contributor cyberdude
Reliable Contributor
Message 2 of 24

Jump to solution

hallo,

welke versie gebruikt u van LiveSafe ?

ik heb op mijn computers momenteel versie 16.0R22 en op de andere 16.0R23.

beide hebben de gevraagde functies die u graag wilt aan boord.

als u LiveSafe heeft geinstalleerd en update  daarna kunt u  LiveSafe openen door op het rode icoontje te klikken.

rechtsboven in het McAfee scherm is een tandwieltje te zien. als u daarop klikt en iets naar beneden scrolt zie u pc prestaties en daaronder App boost en McAfee Web boost.

staan beide functies op aan ? of nog op uit misschien ?

M4rtijn
Level 9
Message 3 of 24

Jump to solution

Ik heb geen idee precies welke versie ik heb gebruikt.
Mijn Livesafe licentie heb ik gekocht in december 2018 gekocht in de ING Winkel.
Ook was mijn Livesafe versie helemaal up-to-date toen ik deze in eind december 2019 verwijderde. Volgens mij had ik toen versie 16.0R22 of 16.0R23.

Reliable Contributor
Message 4 of 24

Jump to solution

hallo,

hartelijk dank voor uw antwoord.

ik heb zpjuist even de ING website bezocht voor LiveSafe.

de info is volgens mij niet meer helemaal up to date. op de site van ING. dat komt wel vaker voor bij derde verkopende partijen.

wat bij mij bekend is als volgt;

LiveSafe is tegenwoordig de naam die je op de computer ziet staan die nieuw wordt gekocht en vaak een proefversie betreft. de zogenaamde OEM versie.

Total Protection is tegenwoordig de naam die je in de winkel ziet staan als die nieuw wordt gekocht.

in principe handelt het om dezelfde producten alleen een andere naam.

ik weet nog dat toen ik met LiveSafe begon in 2016 er nog een verschil was met cloudopslag in vergelijjking met Total Protection.

zo is cloudopslag bijv. er niet meer bij LiveSafe maar heet nu Personal File Locker. bestanden die encrypted nu op de eigen computer kunnen worden opgeslagen.

zo is er wel meer verandert de afgelopen jaren en is bijv Appboost en Webboost nu ook toegevoegd.

zo was Antispam eerst nog standaard actief nu kun je dat na de installatie aan of uit zetten om wel of niet te willen gebruiken.

ik denk dat als u LiveSafe bij ING wilt kopen en deze na installatie update en versie R22 of de al nieuwere R23 heeft er de Appboost en Webboost deel van uitmaken.

weet niet of dit dan al standaard actief is maar u weet nu hoe dat kan worden ingeschakeld.

helpt dit als antwoord ?

M4rtijn
Level 9
Message 5 of 24

Jump to solution

Toen ik deze licentie had gekocht bij ING en geactiveerd via mijn McAfee account werd mijn McAfee Livesafe proefperiode (McAfee LiveSafe - Internet Security via Hewlett Packard Consumer 30 day) verlengd.

Kan het misschien hiermee te maken hebben dat deze functies ontbraken? Omdat ik dan eigenlijk de HP versie van McAfee Livesafe gebruik?

Highlighted
Reliable Contributor
Message 6 of 24

Jump to solution

hallo,

of er verschil is tussen een OEM LiveSafe versie van HP of de LiveSafe versie die in de winkel gekocht is ben ik mee overvraagd.

ikzelf heb net een nieuwe laptop gekocht waar ook een OEM versie van LiveSafe opstaat. ander merk dan HP. deze vooraf geinstalleerde OEM versie heeft dezelfde functionalteiten als de LiveSafe versie die ik bij Mediamarkt eerder heb gekocht.

geen verschil.

toen u de eerder licentie bij ING had gekocht en geactiveerd had was dit voor de OEM versie die al op uw computer stond van HP ? en hoefde u niet opnieuw een installatie bestand verder te installeren ?

als ik het verder goed heb begrepen is de HP versie nu niet meer actief momenteel en staat  niet meer op uw computer ?

als u nu de ING versie zou aanschaffen en dit nieuwe installatie bestand zal gebruiken  zal deze nu ook nieuw worden geinstalleerd  ?

M4rtijn
Level 9
Message 7 of 24

Jump to solution

Van de Livesafe 30 dagen proef van HP heb ik nooit gebruik gemaakt. Bij het instellen van mijn laptop heb ik deze verwijderd. Deze proefperiode was in augustus 2017 verlopen.

En in december 2018 heb ik Livesafe gekocht via ING en geactiveerd in het zelfde account via mcafee.com/activate.

Deze aangeschafte licentie van ING werd niet als nieuw maar als verlenging gezien door mijn account.

De licentie die ik via de ING Winkel heb gekocht is inmiddels afgelopen op 17 december 2019.

Reliable Contributor
Message 8 of 24

Jump to solution
had de LiveSafe versie die bij u op 17 december vorig jaar afliep geen Appboost en Webbost aan boord voorzover u weet ? normaal heeft de LiveSafe versie die u in dit geval bij Ing had gekocht niet iets meer met HP van doen. onduidelijk is voor mij waarom de LiveSafe versie van Ing bij activatie als verlenging werd gezien bij het mcafee account. of had u voordat u de HP computer had al een bestaand mcafee account voor een eerdere/vroegere computer ?
M4rtijn
Level 9
Message 9 of 24

Jump to solution

Nee, het McAfee account is aangemaakt door HP bij het instellen van mijn Windows 10 OEM versie en mijn gebruikersaccount. Ook de proefversie stond hierop automatisch ingesteld.
Hierdoor was dus de proefperiode gekoppeld aan mijn McAfee account.

Nadat ik voor het eerst heb ingelogd in mijn gebruikersaccount op Windows heb ik de proefperiode van HP verwijderd.

Reliable Contributor
Message 10 of 24

Jump to solution

ik ben zelf niet bekend wanneer een McAfee account is aangemaakt bij het instellen van een nieuwe computer en of je na afloop later een zgn Retail versie in dit geval van Ing wilt gebruiken om te activeren met dat aangemaakte McAfee account en of er dan de retail versie wordt geinstalleerd of een OEM versie van HP in dit geval.

er is eenvoudig te controleren of een OEM versie of een versie van direct McAfee is geinstalleerd.

als u LiveSafe opent en op tabblad boven ; Mijn Informatie klikt en daarna onder op Info opent een scherm.

Hierin staat bovenaan McAfee Security Center, buld,versie en affd ect.

als het affd nummer 0 is , betreft het een versie direct van McAfee

als het affd nummer bijv. 1140 is , betreft het een versie van een computerleverancier.

het voordeel van de versie van direct McAfee is dat product veranderingen meestal sneller worden uitgerold.

misschien kunt u het beste even de chatsupport verder vragen ?

zijn op werkdagen bereikbaar van 9uur tot 18.00 uur

Community Help Hub

New to the forums or need help finding your way around the forums? There's a whole hub of community resources to help you.

• Find Forum FAQs
  • Learn How to Earn Badges
  • Ask for Help
Go to Community Help

Join the Community

Thousands of customers use the McAfee Community for peer-to-peer and expert product support. Enjoy these benefits with a free membership:

• Get helpful solutions from McAfee experts.
  • Stay connected to product conversations that matter to you.
  • Participate in product groups led by McAfee employees.
Join the Community
Join the Community